Publikationen

3399 Ergebnisse für "[current-page:query:keys]"

Learning to Read, Learning Religion: Catechism primers in Europe from the sixteenth to the nineteenth centuries

Juska-Bacher, Britta; Grenby, Matthew; Laine, Ruija; Sroka, Wendelin (Hrsg.) (2023). Learning to Read, Learning Religion: Catechism primers in Europe from the sixteenth to the nineteenth centuries (1. Auflage). Amsterdam: John Benjamins.

Unterstützt und zufrieden? Eine qualitative Studie zu sozialen Ressourcen und Studienzufriedenheit bei Lehramtsstudierenden auf dem ersten und zweiten Karriereweg

Trösch, Larissa; Aksoy, Dilan; Djuranovic, Kristina; Stanojevic, Milica; Bauer, Catherine Eve (2023). Unterstützt und zufrieden? Eine qualitative Studie zu sozialen Ressourcen und Studienzufriedenheit bei Lehramtsstudierenden auf dem ersten und zweiten Karriereweg. OSF Preprints. 1-13.

Dekolonisation 1945-1975

Argast, Regula; Metzger, Thomas; Sidler, Daniel; Ferri, Marino (2023). Dekolonisation 1945-1975 (1). Frankfurt/M: Wochenschau Geschichte.

Autor/-innen: 

Associations of binge gaming (5 or more consecutive hours played) with gaming disorder and mental health in young men

Marmet, Simon; Wicki, Matthias; Dupuis, Marc; Baggio, Stéphanie; Dufour, Magali; Gatineau, Catherine; Gmel, Gerhard; Studer, Joseph (2023). Associations of binge gaming (5 or more consecutive hours played) with gaming disorder and mental health in young men. Journal of Behavioral Addictions. 1-7.

Autor/-innen: 

Idiome im Primarschulalter

Juska-Bacher, Britta (2023). Idiome im Primarschulalter. In: Mückel, Wenke (Hrsg.), Didaktische Perspektiven der Phraseologie in der Gegenwart (1. Auflage, 91–112). Berlin: De Gruyter.

Language change in Saipan: Attitudes and visions

Hess, Dominique B. (2022). Language change in Saipan: Attitudes and visions. In: Burrell, A.; Bunts-Anderson, K. (Hrsg.), A Marianas mosaic: Signs and shifts in contemporary island life (219–228). Guam: University of Guam Press.

Autor/-innen: 

La didactique du FLE : Enjeux contextualisés de l’émergence d’un champ (ou non) dans deux Hautes Écoles Pédagogiques germanophones

Dietrich-Grappin, Sarah; Robin, Jésabel (2022). La didactique du FLE : Enjeux contextualisés de l’émergence d’un champ (ou non) dans deux Hautes Écoles Pédagogiques germanophones. Documents pour l’histoire du français langue étrangère ou seconde (DHFLES). 68, online.

«Gezeichnet» – Arbeitsblatt für Schulen

Fiscalini, Sandro (2022). «Gezeichnet» – Arbeitsblatt für Schulen. Bern: Museum für Kommunikation.

Autor/-innen: 

Stage dans une autre région linguistique et formation initiale des enseignants: étude comparée des pratiques dans deux institutions suisses

Robin, Jésabel; Etienne-Tomasini, Delphine (2022). Stage dans une autre région linguistique et formation initiale des enseignants: étude comparée des pratiques dans deux institutions suisses. In: Jeannin, Magali; Le Guern, Anne-Laure; Ouvrard, Elise; Schneider, Elisabeth (Hrsg.), Identités, inclusion et mobilités en contextes éducatifs et professionnels (287-301). Limoges: Editions Lambert-Lucas.

KUNST & BILD: Bildnerisches Gestalten im Zyklus 2 und 3

Aebersold, Ursula; Bazzigher-Weder, Monica; Niederberger, Claudia; Junger, Susanne (2022). KUNST & BILD: Bildnerisches Gestalten im Zyklus 2 und 3. Bern: hep Verlag.