Publikationen

3213 Ergebnisse für "[current-page:query:keys]"

Vorstellungen von Lernenden zu nachhaltiger Entwicklung

Brönnimann, Caroline (2022). Vorstellungen von Lernenden zu nachhaltiger Entwicklung. GeoAgenda. 2022 (1), 32-35.

Autor/-innen: 

Évolution vers l’inclusion : situation actuelle et prochaines étapes - Échanges entre deux chercheures sur les obstacles, les conditions facilitantes et les comparaisons entre pays Entwicklungen hin zur Inklusion: aktueller Stand und nächste Schritte - Ein Gespräch zwischen zwei Wissenschaftlerinnen über Barrieren, fördernde Bedingungen und Ländervergleiche

Odier-Guedj, Delphine; Sahli Lozano, Caroline (2022). Évolution vers l’inclusion : situation actuelle et prochaines étapes - Échanges entre deux chercheures sur les obstacles, les conditions facilitantes et les comparaisons entre pays
Entwicklungen hin zur Inklusion: aktueller Stand und nächste Schritte - Ein Gespräch zwischen zwei Wissenschaftlerinnen über Barrieren, fördernde Bedingungen und Ländervergleiche
. In: Stiftung Schweizer Zentrum für Heil- und Sonderpädagogik (SZH) Bern (Hrsg.), L’éducation inclusive - Qu’est-ce qui ne fonctionne pas encore ?
Inklusive Bildung - Was funktioniert noch nicht? (15-38). Bern: Edition SZH/CSPS.

The online hate speech cycle of violence: moderating effects of moral disengagement and empathy in the victim-to-perpetrator relationship

Wachs, Sebastian; Bilz, Ludwig; Wettstein, Alexander; Wright, Michelle F.; Krause, Norman; Ballaschk, Cindy; Kansok-Dusche, Julia (2022). The online hate speech cycle of violence: moderating effects of moral disengagement and empathy in the victim-to-perpetrator relationship. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking. 1-12.

Associations Between Witnessing and Perpetrating Online Hate Speech Among Adolescents: Testing Moderation Effects of Moral Disengagement and Empathy

Wachs, Sebastian; Bilz, Ludwig; Wettstein, Alexander; Wright, Michelle F.; Kansok-Dusche, Julia; Krause, Norman; Ballaschk, Cindy (2022). Associations Between Witnessing and Perpetrating Online Hate Speech Among Adolescents: Testing Moderation Effects of Moral Disengagement and Empathy. Psychology of Violence. 1-12.

Introduction: Experiencing and Contesting Spatialized Injustice in the City

Dlamini, S. Nombuso; Stienen, Angela (2022). Introduction: Experiencing and Contesting Spatialized Injustice in the City. In: Dlamini, S. Nombuso; Stienen, Angela (Hrsg.), Spatialized Injustice in the Contemporary City: Protesting as Public Pedagogy (1-15). London, New York: Routledge.

Autor/-innen: 

Spatialized Injustice in the Contemporary City: Protesting as Public Pedagogy

Dlamini, S. Nombuso ; Stienen, Angela (Hrsg.) (2022). Spatialized Injustice in the Contemporary City: Protesting as Public Pedagogy. London, New York: Routledge.

Kunst & Bild - Bildnerisches Gestalten im Zyklus 2 und 3

Aebersold, Ursula; Bazzigher-Weder, Monica; Junger, Susanne; Niederberger, Claudia (Hrsg.) (2022). Kunst & Bild - Bildnerisches Gestalten im Zyklus 2 und 3 (1). Bern: hep Verlag.