Publication database

186 Ergebnisse für "[current-page:query:keys]"

Stöppler, Reinhilde (2014): Einführung in die Pädagogik bei geistiger Behinderung München: Ernst Reinhardt.

Schindler, André (2015). Stöppler, Reinhilde (2014): Einführung in die Pädagogik bei geistiger Behinderung München: Ernst Reinhardt. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 84 (4), S. 357-358. 10.2378/vhn2015.art41d

Autor/-innen: 

Millennial changes in North American wildfire and soil activity over the last glacial cycle

Fischer, Hubertus; Schüpbach, Simon; Gfeller, Gideon; Bigler, Matthias; Röthlisberger, Regine; Erhardt, Tobias; Stocker, Thomas F.; Mulvaney, Robert; Wolff, Eric W. (2015). Millennial changes in North American wildfire and soil activity over the last glacial cycle. Nature Geoscience, 8 (9), S. 723-727. 10.1038/ngeo2495

Autor/-innen: 

On the occurrence of annual layers in Dome Fuji ice core early Holocene ice

Svensson, A.; Fujita, S.; Bigler, M.; Braun, M.; Dallmayr, R.; Gkinis, V.; Goto-Azuma, K.; Hirabayashi, M.; Kawamura, K.; Kipfstuhl, S.; Kjær, H. A.; Popp, T.; Simonsen, M.; Steffensen, J. P.; Vallelonga, P.; Vinther, B. M. (2015). On the occurrence of annual layers in Dome Fuji ice core early Holocene ice. Climate of the Past, 11 (9), S. 1127-1137. 10.5194/cp-11-1127-2015

Autor/-innen: 

Retrieving the paleoclimatic signal from the deeper part of the EPICA Dome C ice core

Tison, J.-L.; de Angelis, M.; Littot, G.; Wolff, E.; Fischer, H.; Hansson, M.; Bigler, M.; Udisti, R.; Wegner, A.; Jouzel, J.; Stenni, B.; Johnsen, S.; Masson-Delmotte, V.; Landais, A.; Lipenkov, V.; Loulergue, L.; Barnola, J.-M.; Petit, J.-R.; Delmonte, B.; Dreyfus, G.; ... (2015). Retrieving the paleoclimatic signal from the deeper part of the EPICA Dome C ice core. The Cryosphere, 9 (4), S. 1633-1648. 10.5194/tc-9-1633-2015

Autor/-innen: 

Die Marte Meo Methode: Ein bildbasiertes Konzept unterstützender Kommunikation für Pflege- und Betreuungsinteraktionen

Berther, Claudia; Niklaus, Therese (2015). Die Marte Meo Methode: Ein bildbasiertes Konzept unterstützender Kommunikation für Pflege- und Betreuungsinteraktionen. Bern: Hogrefe.

Autor/-innen: 
Dr. Therese Niklaus

Blicke, Zeichen, Worte

Kunz, Ruth (2015). Blicke, Zeichen, Worte. In: Kirschenmann, Johannes; Lutz-Sterzenbach, Barbara (Hg.) Zeichnen als Erkenntnis: Beiträge aus Kunst, Kunstwissenschaft und Kunstpädagogik. KREAplus: Vol. 2. München: kopaed

Autor/-innen: 
Ruth Kunz

Bildungssprache am Schulanfang: Theoretische Herausforderungen – empirische Erkenntnisse – Förderperspektiven

Juska-Bacher, Britta; Beckert, Christine (2015). Bildungssprache am Schulanfang: Theoretische Herausforderungen – empirische Erkenntnisse – Förderperspektiven. Baltmannsweiler / Hohengehren: Schneider Verlag.

Ethik, Religionen, Gemeinschaft: Ein Studienbuch

Bietenhard, Sophia; Helbling, Dominik; Schmid, Kuno (Hg.) (2015). Ethik, Religionen, Gemeinschaft: Ein Studienbuch. Bern: hep Verlag.

Autor/-innen: 

Cognitively engaging chronic physical activity, but not aerobic exercise, affects executive functions in primary school children: A group-randomized controlled trial

Schmidt, Mirko; Jäger, Katja; Egger, Fabienne; Roebers, Claudia; Conzelmann, Achim (2015). Cognitively engaging chronic physical activity, but not aerobic exercise, affects executive functions in primary school children: A group-randomized controlled trial. Journal of Sport and Exercise Psychology, 37 (6), S. 575-591. 10.1123/jsep.2015-0069

Autor/-innen: 
Prof. Dr. Mirko Schmidt Dr. Fabienne Egger