Student teachers’ perceptions of trust during the team practicum
Waber, Jennifer; Hagenauer, Gerda; de Zordo, Lea (2022). Student teachers’ perceptions of trust during the team practicum. European Journal of Teacher Education. 45 (2), 213-229.
Emotions in social interactions in pre-service teachers’ team practica
Waber, Jennifer; Hagenauer, Gerda; Hascher, Tina; de Zordo, Lea (2021). Emotions in social interactions in pre-service teachers’ team practica. Teachers and Teaching. 27 (6), 520-541.
Relational Turning Point Events in der Beziehungsentwicklung von Lehramtsstudierenden im Teampraktikum
Hagenauer, Gerda; de Zordo, Lea; Waber, Jennifer (2021). Relational Turning Point Events in der Beziehungsentwicklung von Lehramtsstudierenden im Teampraktikum. In: Hagenauer, Gerda; Raufelder, Diana (Hrsg.), Soziale Eingebundenheit: Sozialbeziehungen im Fokus von Schule und Lehrer*innenbildung (223-236). Münster: Waxmann.
Teacher well-being: A systematic review of the research literature from the year 2000–2019
Hascher, Tina; Waber, Jennifer (2021). Teacher well-being: A systematic review of the research literature from the year 2000–2019. Educational Research Review. 34, 100411.
‘She never actually let you walk into a trap’: exploring relational turning point events in the mentor–mentee relationship in the practicum
Hagenauer, Gerda; Waber, Jennifer; de Zordo, Lea (2021). ‘She never actually let you walk into a trap’: exploring relational turning point events in the mentor–mentee relationship in the practicum. Professional Development in Education. 1-14.
Schulisches Wohlbefinden: Eine Einführung in Konzept und Forschungsstand
Hascher, Tina; Morinaj, Julia; Waber, Jennifer (2018). Schulisches Wohlbefinden: Eine Einführung in Konzept und Forschungsstand. In: Rathmann, Katharina; Hurrelmann, Klaus (Hrsg.), Leistung und Wohlbefinden in der Schule: Herausforderung Inklusion (66-82). Weinheim: Beltz Juventa.