Dissemination

Publikationen / Publications

Publikationen (filter by Projekt ID)

A systematic review and meta-analysis of Collective Teacher Efficacy’s relationships with outcomes in the Job Demands-Resources model

Sahli Lozano, Caroline; Wicki, Matthias; Wüthrich, Sergej; Setz, Fabian (2025). A systematic review and meta-analysis of Collective Teacher Efficacy’s relationships with outcomes in the Job Demands-Resources model. Teaching and Teacher Education, 159, S. 105006 ELSEVIER. 10.1016/j.tate.2025.105006

Präsentationen / Presentations

2025

  • Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias; Setz, Fabian (2025, 09.09.-12.09.). Relationship between Collective Teacher Efficacy and Positive and Negative Outcomes along the Job Demands Resources Model. [Presentation]. European Conference on Educational Research (ECER), Belgrade, Serbia.
  • Wicki, Matthias; Schneider, Sophie; Setz, Fabian; Frei, Leoni; Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej (2025, 10.09.-11.09.). Stress and Well-Being among Teachers: The Role of Objective Demands and Resources. [Poster]. Swiss Public Health Conference, Lugano, Switzerland.
  • Wicki, Matthias; Setz, Fabian; Schneider, Sophie; Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (2025, 02.07.-04.07.). Stress und Wohlbefinden von Lehrpersonen – die Rolle objektiver Anforderungen und Ressourcen. [Presentation]. Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF), Luzern, Switzerland.
  • Schneider, Sophie; Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Setz, Fabian; Wicki, Matthias; Frei, Leoni (2025, 31.05.-05.06.). Inclusion-Specific Demands and Resources in the Context of Teacher Health. [Poster]. Canadian Society for the Study of Education (CSSE) Conference, Toronto, Canada.

2024

  • Setz, Fabian; Schneider, Sophie; Wicki, Matthias; Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (2024, 10.10.-11.10.). Integrationsspezifische Anforderungen und Ressourcen im Kontext der Lehrpersonengesundheit: Versuch einer formativen Modellierung. [Presentation]. Herbsttagung der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF), München, Germany.
  • Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias; Setz, Fabian; Schneider, Sophie; Frei, Leoni (2024, 10.09.-11.09.). Stress und Wohlbefinden von Schulteams im Kontext schulischer Integration (SWING). [Presentation]. Schweizer Kongress für Heilpädagogik, Fribourg, Switzerland.
  • Wicki, Matthias; Wüthrich, Sergej; Setz, Fabian; Sahli Lozano, Caroline (2024, 17.07.-19.07.). Insights From a Systematic Review and Meta-Analysis on the Association Between Collective Efficacy and Outcomes Within the Job Demands and Resources Model. [Presentation]. International Conference on Research in Education (ICRE), Porto, Portugal.
  • Wicki, Matthias; Setz, Fabian; Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline (2024, 26.06.-28.06.). Relationship Between Collective Teacher Efficacy and Positive and Negative Outcomes Along the Job Demands and Resources Model. A Systematic Review and Meta-Analysis. [Presentation] Kongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF), Locarno, Switzerland.
  • Setz, Fabian; Wicki, Matthias; Sahli Lozano, Caroline; Wüthrich, Sergej (2024, 07.06.-08.06.). Zusammenhang zwischen kollektiver Selbstwirksamkeit von Lehrpersonen und Outcome-Variablen entlang des Job Demands-Resources Modells - Systematischer Literatur-Review und Meta-Analyse. [Poster]. Frühlingstagung der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF), Zürich, Switzerland.  

2023

  • Wüthrich, Sergej; Wicki, Matthias; Setz, Fabian; Sahli Lozano, Caroline (2023, 02.11.-04.11.). Integration und Lehrpersonenstress - Zusammenspiel individueller und schulbezogener Anforderungen und Ressourcen. [Presentation]. Herbsttagung der Arbeitsgruppe Empirische Sonderpädagogische Forschung (AESF), Münster, Germany.