PHBern

  • Skip to main content
  • Skip to main navigation
  • Skip to meta navigation
Fachdidaktische Forschung abonnieren

Effects of school-based immersive virtual reality interventions on learning
in the K-6 range: A systematic literature review

  • Weiterlesen über Effects of school-based immersive virtual reality interventions on learning in the K-6 range: A systematic literature review

Integrating Intuitive and Scientific Reasoning: A Pluralistic Approach for Primary Science Education

Leitung: 
Prof. Dr. Sebastian Tempelmann
Projektteam: 
Prof. Dr. Katharina Kalcsics Dr. Fabienne Flessa Erdinë Krasniqi Prof. Dr. Trix Cacchione Dr. Isabell Adler
Laufzeit: 01. September 2025 bis 31. August 2029

Are primary schools ready for immersive virtual reality? Resistance among stakeholders

  • Weiterlesen über Are primary schools ready for immersive virtual reality? Resistance among stakeholders

Von wegen zu jung für (Sozial)politik!

  • Weiterlesen über Von wegen zu jung für (Sozial)politik!

Virtual reality in primary science education: improving knowledge of the water cycle

  • Weiterlesen über Virtual reality in primary science education: improving knowledge of the water cycle

Deservingness and Welfare Attitudes Through Young Eyes: The Future of the Swiss Welfare State

  • Weiterlesen über Deservingness and Welfare Attitudes Through Young Eyes: The Future of the Swiss Welfare State

Rhythmussprachen im Zyklus 2: Hilfsgerüst oder Stolperstein?

Leitung: 
Dunja Kipfer
Projektteam: 
Dr. Matthias Keller
Laufzeit: 01. Februar 2025 bis 31. Januar 2026

Anthropomorphismus und Teleologie im naturwissenschaftlichen Unterricht. Der Gebrauch von intuitiven Erklärungen durch Primarlehrpersonen

Leitung: 
Prof. Dr. Sebastian Tempelmann
Projektteam: 
Dr. Fabienne Flessa Josua Dubach Dr. Isabell Adler Maya Schärer
Laufzeit: 01. September 2024 bis 31. August 2026

Zwischenhalte Zukunft

Leitung: 
Dr. Moritz Gubler
Projektteam: 
Dr. Sarah-Jane Conrad Audine Brechbühler Dr. Petra Bättig Monica Jäger
Laufzeit: 01. September 2024 bis 31. Juli 2026

Immersion autrement: Lehrpersonenmobilität als Schlüssel zu immersivem Unterricht

Leitung: 
Dr. Simone Ganguillet Dr. Gwendolin Lovey
Laufzeit: 01. September 2024 bis 31. August 2026

Seitennummerierung

  • Seite 1
  • Nächste Seite ››

Footer Menu

  • Kontakt
  • Medien
  • Personen
  • Offene Stellen
  • Standorte
  • International

Service Navigation

  • Login
  • Suche
Swiss Universities Logo
Schweizerischer Akkreditierungsrat Logo

© 2025 Pädagogische Hochschule PHBern

Social Media

Footer Links

  • Disclaimer
  • Impressum