Porträt

Fabienne Lüthi

Fabienne Lüthi

Dozentin

Institut Primarstufe

+41 31 309 25 14

+41 31 309 25 14
Publikationen

Job resources and career success of IVET graduates in Switzerland: a different approach to exploring the standing of VET

Stalder, Barbara E. ; Lüthi, Fabienne (2020). Job resources and career success of IVET graduates
in Switzerland: a different approach to exploring
the standing of VET
. Journal of Vocational Education & Training. 1-20.

Mit Erfolg durchs Gymnasium (MEGY)

Lüthi, Fabienne (2020). Mit Erfolg durchs Gymnasium (MEGY). Biel-Seeland: Gymnasium, Fachmittelschule und Wirtschaftsmittelschule.

Autor/-innen: 

Who stays – who moves? How core self-evaluations are linked to changing resources in the workplace and school

Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E. (2019). Who stays – who moves? How core self-evaluations are linked to changing resources in the workplace and school. In: Stalder, Barbara; Nägele, Christof (Hrsg.), Trends in vocational education and training research, Vol. II (259-268). Hamburg: Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNE.

Work- and school-related profiles of apprentices’ learning resources

Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E. (2019). Work- and school-related profiles of apprentices’ learning resources. In: Deissinger, Thomas; Hauschildt, Ursel; Gonon, Philipp; Fischer, Silke (Hrsg.), Contemporary Apprenticeship Reforms and Reconfigurations (92-95). Konstanz: LIT.

Learning within and beyond the borders of schools and workplaces

Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2018). Learning within and beyond the borders of schools and workplaces. In: Moreno Herrera, Lázaro; Teräs, Marianne; Gougoulakis, Petros (Hrsg.), Vocational Education & Training - the World of Work and Teacher Education. (249-276). Stockholm: Premiss förlag.

Situational and individual resources predict learning opportunities and career outcomes in VET

Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E. (2018). Situational and individual resources predict learning opportunities and career outcomes in VET. In: Nägele, Christof; Stalder, Barbara (Hrsg.), Trends in vocational education and training research. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (226-237). Bern: VETNET.

Die Berufsmaturitätsquote zwischen Volatilität und Stabilität – eine bildungspolitische Herausforderung

Kost, Jakob; Lüthi, Fabienne; Fischer, Jan (2017). Die Berufsmaturitätsquote zwischen Volatilität und Stabilität – eine bildungspolitische Herausforderung. Newsletter der SGAB - Schweizerische Gesellschaft für angewandte Berufsbildungsforschung. 1-6.

Autor/-innen: 

Contrat d’apprentissage résilié – certificat en danger?

Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2016). Contrat d’apprentissage résilié – certificat en danger?. Newsletter de la SRFP - Société Suisse pour la recherche appliquée en matière de formation professionnelle. 1-6.

Chancenförderung in der Spielgruppe – und was geschieht in der Familie? Eine Typologie der familialen Bildungsorte im Rahmen der Studie CANDELA

Lüthi, Fabienne; Edelmann, Doris (2015). **Chancenförderung in der Spielgruppe – und was geschieht in der Familie? Eine Typologie der familialen Bildungsorte im Rahmen der Studie CANDELA
**. Frühe Bildung. 4 (4), 182-188.