Schul- und Ausbildungserfolg

English

Das Schwerpunktprogramm Schul- und Ausbildungserfolg wird von Prof. Dr. Luciano Gasser geleitet.

Leitung

Mitarbeitende

Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Institut für Forschung, Entwicklung und Evaluation
Wissenschaftliche Mitarbeiterin
Institut für Forschung, Entwicklung und Evaluation
Doktorandin
Institut für Forschung, Entwicklung und Evaluation
Institut für Forschung, Entwicklung und Evaluation

Publikationen

Fachkräftesicherung durch die Integrationsvorlehre. Ergebnisse zum Schweizer Pilotprogramm INVOL

Kammermann, Marlise; Stalder, Barbara E.; Schönbächler, Marie-Theres (2022). Fachkräftesicherung durch die Integrationsvorlehre. Ergebnisse zum Schweizer Pilotprogramm INVOL. BWP - Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis. 51-55.

Enhancing the standing of VET in Switzerland

Stalder, Barbara E.; Lüthi, Fabienne (2022). Enhancing the standing of VET in Switzerland. In: Billett, Stephen; Stalder, Barbara E.; Aarkrog, Vibe; Choy, Sarojni; Hodge, Steven (Hrsg.), The standing of vocational education and the occupations it serves: Current concerns and strategies for enhancing that standing. (247-264). Switzerland: Springer.

Editorial: The Role of Teachers in Students’ Social Inclusion in the Classroom

Gasser, Luciano; Cillessen, Antonius, H. N.; Huber, Christian; Mainhard, Tim; Müller, Christoph, M.; Zurbriggen, Carmen, L. A. (2022). Editorial: The Role of Teachers in Students’ Social Inclusion in the Classroom. Frontiers in Education. 7, 1-3.

Autor/-innen: 

Scoping review on research at the boundary between learning and working: A bibliometric mapping analysis of the last decade

Gessler, Michael; Nägele, Christof; Stalder, Barbara E. (2021). Scoping review on research at the boundary between learning and working: A bibliometric mapping analysis of the last decade. International Journal for Research in Vocational Education and Training. 8 (4), 170–206.

Pre–apprenticeship for refugees in Switzerland

Stalder, Barbara E.; Kammermann, Marlise; Lehmann, Sabine; Schönbächler, Marie-Theres (2021). Pre–apprenticeship for refugees in Switzerland. In: Nägele, Christof; Stalder, Barbara E. (Hrsg.), Pathways in Vocational Education and Training and Lifelong Learning. Proceedings of the 4th Crossing Boundaries Conference in Vocational Education and Training, Muttenz and Bern online, 8. –9. April (332-337). Muttenz/Bern: European Research Network on Vocational Education and Training, VETNET, University of Applied Sciences and Arts Northwestern Switzerland and Bern University of Teacher Education.

GYM3 und GYM4: Fernunterricht und Vorbereitung aufs Studium. Ergebnisse zur vierten und fünften Befragung [MEGY-Info 04]

Templer, Franziska; Lehmann, Sabine; Weich, Miriam; Stalder, Barbara E. (2021). GYM3 und GYM4: Fernunterricht und Vorbereitung aufs Studium.
Ergebnisse zur vierten und fünften Befragung [MEGY-Info 04]
. Bern: PHBern.

Erfolgreich in den Kindergarten – wie Kinder und deren Eltern den Übergang ins formale Bildungssystem bewältigen

Carigiet, Tamara; Schaller, Pascale (2021). Erfolgreich in den Kindergarten – wie Kinder und deren Eltern den Übergang ins formale Bildungssystem bewältigen. SKBF Magazin. 1, 2.

Apprentices’ Resources at Work and School in Switzerland: A Person-Centred Approach

Lüthi, Fabienne; Stalder, Barbara E.; Elfering, Achim (2021). Apprentices’ Resources at Work and School in Switzerland: A Person-Centred Approach. International Journal for Research in Vocational Education and Training. 8 (2), 224-250.

Profils d’intérêt individuels – l’allemand, le français et les mathématiques intéressent-ils les mêmes élèves?

Weich, Miriam; Stalder, Barbara. E.; Templer, Franziska (2020). Profils d’intérêt individuels – l’allemand, le français
et les mathématiques intéressent-ils les mêmes élèves?
. Gymnasium Helveticum. (1), 6-8.

Mit Erfolg durchs Gymnasium (MEGY)

Lüthi, Fabienne (2020). Mit Erfolg durchs Gymnasium (MEGY). Biel-Seeland: Gymnasium, Fachmittelschule und Wirtschaftsmittelschule.

Autor/-innen: