Publication database

188 Ergebnisse für "[current-page:query:keys]"

Continuous Flow Analysis of Labile Iron in Ice-Cores

Hiscock, William T.; Fischer, Hubertus; Bigler, Matthias; Gfeller, Gideon; Leuenberger, Daiana; Mini, Olivia (2013). Continuous Flow Analysis of Labile Iron in Ice-Cores. Environmental Science & Technology, 47 (9), S. 4416-4425. 10.1021/es3047087

Autor/-innen: 

Continuous Flow Analysis Method for Determination of Dissolved Reactive Phosphorus in Ice Cores

Kjær, Helle Astrid; Vallelonga, Paul; Svensson, Anders; Kristensen, Magnus Elleskov L.; Tibuleac, Catalin; Bigler, Matthias (2013). Continuous Flow Analysis Method for Determination of Dissolved Reactive Phosphorus in Ice Cores. Environmental Science & Technology, 47 (21), S. 12325-12332. 10.1021/es402274z

Autor/-innen: 

Direct linking of Greenland and Antarctic ice cores at the Toba eruption (74 ka BP)

Svensson, A.; Bigler, M.; Blunier, T.; Clausen, H. B.; Dahl-Jensen, D.; Fischer, H.; Fujita, S.; Goto-Azuma, K.; Johnsen, S. J.; Kawamura, K.; Kipfstuhl, S.; Kohno, M.; Parrenin, F.; Popp, T.; Rasmussen, S. O.; Schwander, J.; Seierstad, I.; Severi, M.; Steffensen, J. P.; Udisti, R.; ... (2013). Direct linking of Greenland and Antarctic ice cores at the Toba eruption (74 ka BP). Climate of the Past, 9 (2), S. 749-766. 10.5194/cp-9-749-2013

Autor/-innen: 

Children’s Moral Judgments and Moral Emotions following Exclusion of Children with Disabilities: Relations with Inclusive Education, Age, and Contact Intensity

Gasser, Luciano; Malti, Tina; Buholzer, Alois (2013). Children’s Moral Judgments and Moral Emotions following Exclusion of Children with Disabilities: Relations with Inclusive Education, Age, and Contact Intensity. Journal of Research in Developmental Disabilities, 34, S. 948-958. https://doi.org/0.1016/j.ridd.2012.11.017

Autor/-innen: 

Die Entwicklung von Alltagskonzepten zur Erfassung der natürlichen Umwelt im Kindesalter

Cacchione, Trix; Tempelmann, Sebastian (2013). Die Entwicklung von Alltagskonzepten zur Erfassung der natürlichen Umwelt im Kindesalter. In: Abenteuer, Natur und frühe Bildung (S. 75-96). Opladen / Berlin / Toronto: Verlag Barbara Budrich 10.2307/j.ctvdf0hmq.7

Selbstbild und Fremdbild – ein Spiel mit anprobierten Identitäten

Kunz, Ruth (2013). Selbstbild und Fremdbild – ein Spiel mit anprobierten Identitäten. In: Schulz, Franz; Seumel, Ines (Hg.) U20 Kindheit Jugend Bildsprache (S. 622-635). München: kopaed

Autor/-innen: 
Ruth Kunz

Geografie: Wissen und verstehen: Ein Handbuch für die Sekundarstufe II

Probst, Matthias; Egli, Hans-Rudolf; Hasler, Martin; Aemisegger, Silvan; Berger, Peter; Bieri, Sabin; Manser, Stefan; Stauffer, Ernst; Troxler, Franz Xaver (2013). Geografie: Wissen und verstehen: Ein Handbuch für die Sekundarstufe II [Lehrbuch]. Bern: hep Verlag.

Autor/-innen: 
Dr. Matthias Probst Prof. Hans-Rudolf Egli Prof. Dr. Martin Hasler Franz Xaver Troxler