Publication database

36 Ergebnisse für "[current-page:query:keys]"

Effects of a literary intervention on interaction quality in small-group discussions in the upper elementary grades

Gasser, Luciano; Preisig, David; Frei, Anna; Dammert, Yvonne; Egger, Sara; Murphy, P. Karen (2025). Effects of a literary intervention on interaction quality in small-group discussions in the upper elementary grades. Learning and Instruction, 95 (95), S. 101996. 10.1016/j.learninstruc.2024.101996

Autor/-innen: 

Videobasierte Fallarbeit zur formativen Beurteilung im Bildnerischen Gestalten

Conk, Caroline (2025). Videobasierte Fallarbeit zur formativen Beurteilung im Bildnerischen Gestalten. In: Bäuerlein, Kerstin; Bietenhard, Sophia; Conk, Caroline; Longhitano, Marco; Mahler, Sara (Hg.) Unterrichtsvideos in der Schweizer Lehrpersonenbildung (S. 75-86). Bern: hep https://doi.org/10.36933/9783035526622

Autor/-innen: 
Caroline Conk Dr. Sophia Bietenhard Dr. Marco Longhitano

Kompetenzorientierte fachspezifische Unterrichtsentwicklung: Das E-Portal und seine Nutzung

Conk, Caroline; Bietenhard, Sophia; Aebersold Seydoux, Ursula (2025). Kompetenzorientierte fachspezifische Unterrichtsentwicklung: Das E-Portal und seine Nutzung. In: Bäuerlein, Kerstin; Bietenhard, Sophia; Conk, Caroline; Longhitano, Marco; Mahler, Sara (Hg.) Unterrichtsvideos in der Schweizer Lehrpersonenbildung (S. 89-103). Bern: hep https://doi.org/10.36933/9783035526622

Autor/-innen: 
Caroline Conk Dr. Sophia Bietenhard Ursula Aebersold Seydoux Dr. Marco Longhitano

How vertical and shared constructive leadership impact teachers’ daily work engagement and affective states: a micro-longitudinal study

Windlinger, Regula; Warwas, Julia; Hostettler, Ueli; Klumb, Petra L. (2025). How vertical and shared constructive leadership impact teachers’ daily work engagement and affective states: a micro-longitudinal study. International Journal of Leadership in Education, S. 1-22. 10.1080/13603124.2024.2442626

Promoting inclusion of peers with special educational needs: effects of a curriculum-based diversity awareness program

Wüthrich, Sergej; Sahli Lozano, Caroline; Wicki, Matthias (2025). Promoting inclusion of peers with special educational needs: effects of a curriculum-based diversity awareness program (Im Druck). Zeitschrift für Bildungsforschung Springer. 10.1007/s35834-024-00466-1

Rezension: Bernasconi, Tobias (2024): Pädagogik und Rehabilitation bei geistiger Behinderung

Schindler, André (2025). Rezension: Bernasconi, Tobias (2024): Pädagogik und Rehabilitation bei geistiger Behinderung. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, 94 (1), S. 70-71. 10.2378/vhn2025.art06d

Autor/-innen: 

How drinking motives mediate associations between sexual orientation and indicators of alcohol use – a study among young Swiss men

Wicki, Matthias; Marmet, Simon; Studer, Joseph; Bloomfield, Kim; Gmel, Gerhard (2025). How drinking motives mediate associations between sexual orientation and indicators of
alcohol use – a study among young Swiss men.
Frontiers in Psychology, 15, S. 1416062. 10.3389/fpsyg.2024.1416062

Autor/-innen: 

Kooperativ-forschendes Lehren und Lernen in der Ausbildung hinsichtlich der Lesekompetenzförderung

Greder-Specht, Christine; Schüpbach, Renate; Ryser, Sarah (2025). Kooperativ-forschendes Lehren und Lernen in der Ausbildung hinsichtlich der Lesekompetenzförderung. In: Stark durch Kooperation – Gemeinsam Forschen(d) lernen als Weg zur evidenz-informierten Lehrpraxis Beiträge der Tagung Hochschuldidaktik 2024. PHBern. 17.06.2024.

Understanding cultural stress and mental health among Latinos in the us: probabilistic omnidirectional inference model

Sahbaz, Sumeyra; Topuz, Kazim; Schwartz, Seth J.; Montero-Zemora, Pablo (2025). Understanding cultural stress and mental health among Latinos in the us: probabilistic omnidirectional inference model. Annals of Operational Research. https://doi.org/10.1007/s10479-024-06448-w